Dział Usług Instytucjonalnych
DZIAŁ USŁUG INSTYTUCJONALNYCH
ul. Grunwaldzka 235
43-600 Jaworzno
e-mail: opieka@mops.jaworzo.pl
|
||
Wiesława Szadkowska – Kierownik Działu
|
tel. 32 6181788, pok. 6
|
|
Eliza Proksa – Starszy Specjalista Pracy Socjalnej-Koordynator
|
tel. 32 7629194, pok. 7
|
|
Kinga Duda – Starszy Pracownik Socjalny
Agnieszka Stachowiak – Starszy Pracownik Socjalny
Marta Góralczyk – Pracownik Socjalny
|
Zespół pracowników socjalnych
|
tel. 32 7629194, pok. 7
|
Zofia Słomska – Starszy Pracownik Socjalny
Monika Mędrysa – Starszy Specjalista Pracy Socjalnej
|
tel. 32 6181859, pok. 8
|
|
Katarzyna Rusznica – Starszy Inspektor
Magdalena Borgus – Starszy Referent
Małgorzata Walaszek – Starszy Referent
Kinga Nowak – Inspektor
|
Obsługa administracyjna działu
|
tel. 32 6181826, pok. 5
|
ZAKRES DZIAŁANIA
|
||
Dział Usług Instytucjonalnych realizuje swoje zadania w ramach komórek organizacyjnych:
1. Zespół Pracowników Socjalnych, w którym zostaje wyznaczony pracownik socjalny pełniący dodatkowo zadania koordynatora Zespołu.
2. Obsługa Administracyjna Działu.
Zakres działania Zespołu Pracowników Socjalnych obejmuje:
1. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie możliwości skorzystania z usług dostępnych w środowisku, poprzez wykorzystanie pakietów usług dla osób starszych i niepełnosprawnych.
2. Udostępnianie usług stosownie do indywidualnych potrzeb oraz sytuacji osób i rodzin, pomoc w ich uzyskaniu, dopasowaniu do sytuacji dla osób starszych lub niepełnosprawnych wymagających opieki.
3. Informowanie osoby/rodziny o prawach i uprawnieniach oraz możliwości skorzystania ze świadczeń pomocy społecznej oraz procedurze i zasadach ich przyznawania.
4. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach usług opiekuńczych świadczonych w ośrodkach wsparcia (Dzienny Dom Pomocy Społecznej i Środowiskowy Dom Samopomocy), w tym przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych.
5. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach kierowania i umieszczania w Domu Pomocy Społecznej, w tym przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych.
6. Prowadzenie postępowań administracyjnych z osobami obowiązanymi do wnoszenia opłaty za pobyt członka rodziny w Domu Pomocy Społecznej, o których mowa w art. 61 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, w szczególności:
a) ustalanie kręgu osób obowiązanych do wnoszenia opłaty za pobyt członka rodziny w Domu Pomocy Społecznej zgodnie z ustawą o pomocy społecznej,
b) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,
c) negocjowanie wysokości, rodzaju, formy, czasu udzielania pomocy przez te osoby w trybie art. 103 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
d) przygotowywanie umów o współfinansowaniu pobytu w domach pomocy społecznej z osobami obowiązanymi, o których mowa w art. 61 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
e) przyjmowanie wniosków o całkowitym lub częściowym zwolnieniu z opłaty za pobyt członka rodziny w DPS oraz pomoc w przygotowaniu projektów decyzji administracyjnych o odpłatności członków rodziny za pobyt mieszkańca w DPS.
7. Realizowanie postanowień Sądu o umieszczeniu bez zgody uczestnika lub osoby małoletniej w Domu Pomocy Społecznej i asystowanie w przewożeniu mieszkańców Jaworzna do Domów Pomocy Społecznej.
8. Badanie uprawnień osoby/rodziny po zebraniu wszystkich dowodów w postępowaniu administracyjnym poprzez dokonanie oceny spełniania warunków koniecznych do przyznania świadczeń pomocy społecznej.
9. Dobór form świadczeń pomocy społecznej właściwych dla sytuacji osób/rodzin ubiegających się o pomoc, tworzenie planu pomocy, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz aktach wykonawczych do tej ustawy i aktach prawa lokalnego, a także obowiązującą w MOPS Lokalną Polityką Świadczeń.
10. Prowadzenie spraw związanych z odwołaniami wniesionymi przez strony od decyzji administracyjnych z zakresu pomocy społecznej.
11. Badanie potrzeb w zakresie usług dla osób starszych i niepełnosprawnych.
12. Współpracę z Działem Strategii i Rozwoju Usług Społecznych w zakresie projektów i przedsięwzięć adresowanych do klientów Ośrodka wraz z przekazywaniem merytorycznego opracowania pakietów usług wraz z aktualizacją pakietów usług.
13. Nadzór nad działalnością ośrodka wsparcia „Środowiskowy Dom Samopomocy” - przeprowadzanie kontroli rocznych.
Pracownik socjalny pełniący funkcję koordynatora wykonuje dodatkowo zadania:
1. Koordynowanie pracą Zespołu Pracowników Socjalnych oraz monitoring i wspieranie pracowników w realizacji zadań określonych przepisami w zakresie pomocy społecznej oraz Statutem i Regulaminem Organizacyjnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz zarządzeniami Dyrektora.
2. Prowadzenie nadzoru nad postępowaniami administracyjnymi, w szczególności poprzez:
a) sprawdzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych pod kątem zgodności z uops i rozporządzeniem MRPiPS oraz zarządzeniami Dyrektora, zatwierdzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych oraz wydawanie decyzji administracyjnych,
b) potwierdzanie zgodności decyzji administracyjnych z planem pomocy,
c) podpisywanie decyzji administracyjnych.
Obsługa Administracyjna Działu obejmuje:
1. Kompletowanie dokumentacji związanej z płatnościami.
2. Przygotowywanie faktur, not księgowych związanych z pobytem osób w DPS.
3. Przygotowywanie przypisów, odpisów, nadpłat i zwrotów związanych z pobytem osób w DPS, DDPS.
4. Współpracę z Działem Finansowym.
5. Prowadzenie rejestrów spraw.
6. Sporządzanie dokumentacji wewnętrznej DU i DUO.
7. Wprowadzanie danych do systemu TT POMOC, generowanie harmonogramów i list.
8. Współpracę z Domami Pomocy Społecznych na terenie całego kraju.
9. Prowadzenie sprawozdawczości i przygotowywanie materiałów do sprawozdań.
10. Przygotowanie projektów decyzji administracyjnych i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie udzielania świadczeń osobom kwalifikującym się do pomocy społecznej w formie:
a) skierowania do Domu Pomocy Społecznej,
b) usług opiekuńczych świadczonych w Dziennym Domu Pomocy Społecznej,,
c) usług opiekuńczych świadczonych w Środowiskowym Domu Samopomocy,
d) usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania.
11. Przygotowanie projektów decyzji administracyjnych i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie opłaty za pobyt członka rodziny w Domu Pomocy Społecznej oraz decyzji administracyjnych o całkowitym lub częściowym zwolnieniu z opłaty za pobyt członka rodziny w Domu Pomocy Społecznej.
12. Prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawie nieregulowania opłat za pobyt członków rodziny w DPS, usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania i ośrodkach wsparcia.
13. Współpracę z organami egzekucyjnymi (UM Jaworzno, US, Komornik Sądowy).
14. Wystawianie upomnień dla dłużników na podstawie wydanych decyzji administracyjnych.
15. Wystawianie tytułów wykonawczych i przekazywanie ich do organu egzekucyjnego.
16. Ewidencjonowanie oraz przygotowywanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej, upomnień i tytułów wykonawczych.
17. Przyjmowanie wniosków i wydawanie zaświadczeń dla świadczeniobiorców.
|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Kaja Łach | 10-09-2023 11:38 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Kaja Łach | 10-09-2023 |
Ostatnia aktualizacja: | Kaja Łach | 17-10-2024 12:16 |