Dział Usług Instytucjonalnych
DZIAŁ USŁUG INSTYTUCJONALNYCH
ul. Grunwaldzka 235
43-600 Jaworzno
e-mail: opieka@mops.jaworzo.pl
|
|
Wiesława Szadkowska – Kierownik Działu
|
tel. 32 6181788, pok. 6
|
Eliza Proksa – Starszy Specjalista Pracy Socjalnej-Koordynator
Marta Góralczyk – Pracownik Socjalny
Zofia Słomska – Starszy Pracownik Socjalny
|
tel. 32 7629859 pok. 8
|
Kinga Duda – Starszy Pracownik Socjalny
Agnieszka Stachowiak – Starszy Pracownik Socjalny
Monika Mędrysa – Starszy Specjalista Pracy Socjalnej
|
tel. 32 7629194, pok. 7
|
ZAKRES DZIAŁANIA
|
|
Zakres działania Działu Usług Instytucjonalnych obejmuje:
1. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie możliwości skorzystania z usług dostępnych w środowisku, poprzez wykorzystanie pakietów usług dla osób starszych i niepełnosprawnych.
2. Udostępnianie usług stosownie do indywidualnych potrzeb oraz sytuacji osób i rodzin, pomoc w ich uzyskaniu, dopasowaniu do sytuacji dla osób starszych lub niepełnosprawnych wymagających opieki.
3. Informowanie osoby/rodziny o prawach i uprawnieniach oraz możliwości skorzystania ze świadczeń pomocy społecznej oraz o procedurze i zasadach ich przyznawania.
4. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach usług opiekuńczych świadczonych w ośrodkach wsparcia (Dzienny Dom Pomocy Społecznej i Środowiskowy Dom Samopomocy), w tym przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych.
5. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach kierowania i umieszczania w Domu Pomocy Społecznej, w tym przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych.
6. Prowadzenie postępowań administracyjnych z osobami obowiązanymi do wnoszenia opłaty za pobyt członka rodziny w Domu Pomocy Społecznej, o których mowa w art. 61 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
w szczególności: a) ustalanie kręgu osób obowiązanych do wnoszenia opłaty za pobyt członka rodziny w Domu Pomocy Społecznej zgodnie z ustawą o pomocy społecznej,
b) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,
c) negocjowanie wysokości, rodzaju, formy, czasu udzielania pomocy przez te osoby w trybie art. 103 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
d) przygotowywanie umów o współfinansowaniu pobytu w domach pomocy społecznej z osobami obowiązanymi,
o których mowa w art. 61 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, e) przyjmowanie wniosków o całkowitym lub częściowym zwolnieniu z opłaty za pobyt członka rodziny w DPS oraz pomoc w przygotowaniu projektów decyzji administracyjnych o odpłatności członków rodziny za pobyt mieszkańca w DPS.
7. Realizowanie postanowień Sądu o umieszczeniu bez zgody uczestnika lub osoby małoletniej w Domu Pomocy Społecznej i asystowanie w przewożeniu mieszkańców Jaworzna do Domów Pomocy Społecznej.
8. Badanie uprawnień osoby/rodziny po zebraniu wszystkich dowodów w postępowaniu administracyjnym poprzez dokonanie oceny spełniania warunków koniecznych do przyznania świadczeń pomocy społecznej.
9. Dobór form świadczeń pomocy społecznej właściwych dla sytuacji osób/rodzin ubiegających się o pomoc, tworzenie planu pomocy, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz aktach wykonawczych do tej ustawy i aktach prawa lokalnego, a także obowiązującą w MOPS Lokalną Polityką Świadczeń.
10. Prowadzenie spraw związanych z odwołaniami wniesionymi przez strony od decyzji administracyjnych z zakresu pomocy społecznej.
11. Badanie potrzeb w zakresie usług dla osób starszych i niepełnosprawnych.
12. Współpracę z Działem Strategii i Rozwoju Usług Społecznych w zakresie projektów i przedsięwzięć adresowanych
do klientów Ośrodka wraz z przekazywaniem merytorycznego opracowania pakietów usług wraz z aktualizacją pakietów usług. 13. Nadzór nad działalnością ośrodka wsparcia „Środowiskowy Dom Samopomocy” - przeprowadzanie kontroli rocznych.
Pracownik socjalny pełniący funkcję koordynatora wykonuje dodatkowo zadania:
1. Koordynowanie pracą Zespołu Pracowników Socjalnych oraz monitoring i wspieranie pracowników w realizacji zadań określonych przepisami w zakresie pomocy społecznej oraz Statutem i Regulaminem Organizacyjnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz zarządzeniami Dyrektora.
2. Prowadzenie nadzoru nad postępowaniami administracyjnymi, w szczególności poprzez:
a) sprawdzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych pod kątem zgodności z uops i rozporządzeniem MRPiPS
oraz zarządzeniami Dyrektora, zatwierdzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych oraz wydawanie decyzji administracyjnych, b) potwierdzanie zgodności decyzji administracyjnych z planem pomocy,
c) podpisywanie decyzji administracyjnych.
|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Kaja Łach | 10-09-2023 11:38 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Kaja Łach | 10-09-2023 |
Ostatnia aktualizacja: | Kaja Łach | 12-05-2025 11:33 |