Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaworznie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Tryb postępowania ze skargami i wnioskami

ZARZĄDZENIE NR 27/2025
DYREKTORA MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W JAWORZNIE Z DNIA 22 WRZEŚNIA 2025 R.
 
w sprawie trybu postępowania ze skargami i wnioskami.
 
Na podstawie § 7 ust. 5 Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jaworznie stanowiącego załącznik do uchwały Nr XXVI/371/2012 Rady Miejskiej w Jaworznie z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie nadania Statutu Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Jaworznie z późn. zm.
 
zarządzam, co następuje:
 
§ 1
 
  1. Rozpatrywaniem skarg i wniosków w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jaworznie zajmują się dyrektor oraz zastępcy dyrektora.
  2. Dyrektor i zastępcy dyrektora przyjmują skargi i wnioski w czwartki w godzinach od 13.00 do 16.00 po uprzednim ustaleniu terminu i godziny w sekretariacie MOPS.
  3. Dyrektor i zastępcy dyrektora przyjmują strony w ustalonych terminach, po wyczerpaniu przez stronę możliwości załatwienia sprawy u merytorycznie właściwego kierownika komórki organizacyjnej.
 
§2
 
  1. Kierownicy komórek organizacyjnych oraz pozostali pracownicy przyjmują interesantów w godzinach pracy Ośrodka.
  2. Kwalifikacji skarg i wniosków wnoszonych do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonują dyrektor i zastępcy dyrektora.
  3. Skargi lub wnioski wnoszone pisemnie lub za pomocą innych środków przekazu składa się do sekretariatu Ośrodka.
  4. Z przyjęcia skargi lub wniosku wniesionego ustnie sporządza się protokół, którego wzór określono w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia. Wnoszącemu skargę lub wniosek udostępnia się klauzulę informacyjną.
  5. Informację o przyjmowaniu skarg i wniosków umieszcza się w widocznym miejscu w siedzibie Ośrodka oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jaworznie.
  6. Wszystkie sprawy wpływające do Ośrodka oraz wnoszone ustnie do protokołu w ramach przyjęć interesantów, które odpowiadają definicji skargi powszechnej, podlegają rejestracji w rejestrze skarg i wniosków.
  7. Rejestr skarg i wniosków prowadzi Sekretariat i Kancelaria.
  8. Obowiązek zgłoszenia skargi celem jej zarejestrowania spoczywa na kierowniku komórki organizacyjnej lub pracowniku na stanowisku samodzielnym, do którego skarga i wniosek wpłynął.
  9. W rejestrze nie ewidencjonuje się skarg:
    1) na decyzję ostateczną, która w zależności od treści jest żądaniem wznowienia postępowania, żądaniem stwierdzenia nieważności decyzji, jej uchylenia lub zmiany,
    2) na decyzję podlegającą zaskarżeniu do Sądu Administracyjnego,
    3) dotyczących spraw pracowników,
    4) nie określających nazwiska i adresu nadawcy (tzw. anonim).
     
§3
 
  1. W przypadku, gdy skarga/wniosek dotyczy rzeczowego zakresu działania kilku komórek organizacyjnych, dyrektor Ośrodka ustala komórkę wiodącą odpowiedzialną za przygotowanie odpowiedzi na skargę lub wniosek.
  2. Komórki organizacyjne współpracujące w załatwieniu sprawy odpowiadają za jej stronę merytoryczną.
  3. Skargi, które nie wymagają postępowania wyjaśniającego winny być załatwione niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
  4. Skargi i wnioski oraz związane z nimi dokumenty, w tym protokoły z ustnego przyjęcia skargi i wniosku przechowuje się w sekretariacie.
     
§4
 
Do spraw nieuregulowanych niniejszych zarządzeniem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skargi wniosków.
 
§5
 
Zarządzenie zostaje przekazane do wiadomości wszystkim pracownikom w celu zapoznania i stosowania. Nadzór nad realizacją powierzam kierownikom działów lub bezpośrednim przełożonym.
 
§ 6
 
Traci moc Zarządzenie nr 27/2012 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej z dnia 05.07.2012 r. w sprawie organizacji, przyjmowania, rejestrowania i załatwiania skarg i wniosków w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jaworznie.
 
§ 7
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Kaja Łach 22-09-2025 13:25
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Kaja Łach 22-09-2025
Ostatnia aktualizacja: Kaja Łach 22-09-2025 13:29